Veelgestelde vragen

Overige

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.
Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via het contactformulier.

Inschrijving 2023

Inschrijven
Wanneer gaat de inschrijving open?
De reguliere inschrijving opent op dinsdag 18 april 09.00 uur. Leden van Le Champion, de NTFU of business teams kunnen zich al inschrijven vanaf maandag 3 april 09.00 uur.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op 4 september 2023, of eerder wanner we uitverkocht zijn.
Als de inschrijving niet uitverkocht is, zal er een Late Bird inschrijving openen vanaf 5 september 2023 tot uiterlijk 13 september 2023.

Let op! Indien je tussen 8 augustus 2023 en 5 september 2023 inschrijft, of wanneer je een Late Bird inschrijving koopt, is het niet mogelijk dat jouw naam op het startnummer wordt gedrukt.

Hoe kan ik inschrijven?
1. Ga naar de startpagina
2. Kies voor ‘Inschrijven’
3. Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
4. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestigingsmail van ‘noreply@atleta.cc’. Via de link 'Open dashboard' kun je jouw inschrijving inzien en beheren.

Hoeveel kost het om in te schrijven?
De tarieven vind je hier.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via dit formulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.

Is er een dag-inschrijving? Is er een wachtlijst?
Er is geen dag-inschrijving of wachtlijst.
 
Wanneer de inschrijving sluit of uitverkocht is, komt er een vraag- en aanbodpagina op de website. Daar kan je een oproep doen of contact opnemen met iemand die zijn/haar tickets aanbiedt. Zodra je iemand hebt gevonden, kan deze persoon via zijn/haar dashboard de ticket aan jou toewijzen.
Let op: Le Champion bemiddeld hier niet in.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke account?
Als je jouw e-mailadres eerder hebt gebruikt om in te schrijven in Atleta, dan kies je voor ‘Inloggen’ tijdens de inschrijving. Je ontvangt dan een e-mail van ‘noreply@atleta.cc’ met een code om in te loggen
Inschrijving wijzigen, annuleren of overdragen
Hoe wijzig ik mijn afstand, persoonlijke gegevens en/of shirtmaat?
Ga naar ‘Open dashboard’ in jouw bevestigingsmail om jouw persoonlijke gegevens of afstand te wijzigen.

Het wijzigen van jouw gegevens is mogelijk t/m 7 augustus 2023.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, dan kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat gaat, zie je bij de vraag over ‘overdragen’.

Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m 7 augustus 2023 schriftelijk annuleren en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de Algemene voorwaarden op de website.

Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?
Ga naar 'Open dashboard' in jouw bevestigingsmail. Open jouw registratie en klik in jouw ticket op 'Wijzigen'. Wijs de ticket toe aan 'Iemand anders'. Vul het e-mailadres en de naam in van de persoon aan wie je jouw ticket wilt toewijzen en 'Bevestig' dit.

Tussen de uiterste wijzigingsdatum, 7 augustus 2023 en de sluitingsdatum, 5 september 2023, is het niet mogelijk om een ticket toe te wijzen. Dit is weer mogelijk vanaf 7 september. Als je een ticket toewijst, dien je te regelen dat het startnummer bij de nieuwe deelnemer terecht komt.

Je kunt jouw inschrijving t/m 15 september 2023 toewijzen aan iemand anders. De overdracht is voor eigen risico. Le Champion bemiddelt hier niet in.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De Algemene voorwaarden en het reglement vind je hier.
Wielerkleding
Is er wielerkleding beschikbaar?
Klik hier voor de wielerkleding.

Ik ben vergeten wielerkleding te bestellen, is dit nog mogelijk?
Als je al ingeschreven staat, open dan jouw registratie in jouw dashboard en kies voor ‘Extra’s bestellen’. Je kan t/m 7 augustus 2023 extra's bestellen.
Stuurbordje
Wordt mijn stuurbordje thuisbezorgd?
Ja, in de week van het evenement ontvang je jouw stuurbordje per post.

Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn stuurbordje met de post?
Indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw stuurbordje op te halen. Je ontvangt in de week van het evenement informatie hierover.

Ik heb mijn stuurbordje niet ontvangen. Wat nu?
Als je op de dag van het evenement geen stuurbordje hebt ontvangen, kun je op vertoon van jouw laatste deelnemersinformatiemail een reserve stuurbordje ophalen bij de Helpdesk op het evenement.

Ik heb een stempelkaart overgenomen. Wordt mijn stempelkaart bij mij thuis bezorgd?
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 7 augustus 2023, een inschrijving hebt overgenomen, wordt het stuurbordje naar de oude deelnemer opgestuurd. Je dient onderling te regelen dat het bij jou terecht komt.

Informatie Dam tot Dam FietsClassic 2023

Start/Finish
Waar is de start? Waar is de finish?
De start en finish is op de Dam in Amsterdam.

Hoelaat start ik?
Hieronder vind je de starttijden per afstand:
150 km | 8.00 - 9.00 uur
105 km | 8.30 - 9.30 uur
85 km | 8.30 - 9.30 uur
60 km | 9.00 - 9.55 uur
40 km | 9.30 - 9.55 uur

Mag ik eerder/later starten?
Het is niet toegestaan om eerder of later te starten.

Wat zijn de openingstijden van de finish?

De finish is geopend tussen 11:00 uur en 17:00 uur.
Helpdesk
Waar is de Helpdesk van Le Champion?
Je vindt de helpdesk nabij de start op de Dam in Amsterdam.
Verzorging, medisch, faciliteiten
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Onderweg kom je verschillende verzorgingsposten tegen.

Is er medische hulpverlening aanwezig?
Bij de verzorgingsposten onderweg vind je medische posten.

Is er technische ondersteuning?
Op de route bevinden zich reparatiewagens van fietsenmakers aan huis. Wanneer het door materiaalpech niet mogelijk is om verder te fietsen dan kun je contact opnemen met fietsenmakers aan huis via het telefoonnummer wat je kunt vinden op je stuurbordje. Houd er rekening mee dat materiaalkosten in rekening gebracht worden. Zorg er voor dat je fiets in goede technische staat verkeert wanneer je van start gaat bij dit evenement.

Zijn er oplaadpunten voorelektrische fietsen?

Langs het parcours worden geen extra oplaadpunten voor elektrische fietsen ingericht. Hiervoor verwijzen we je naar www.oplaadpunten.nl. Hier is een actueel overzicht van elektrische oplaadpunten en ook kun je via deze site een handige app downloaden.

Zijn er toiletten onderweg?
Er zijn toiletten op de start-/finishlocatie en langs het parcours.

Zijn er kluisjes aanwezig?

Op de Dam zijn dit jaar kluisjes aanwezig, zodat je kleding kunt opbergen en na de tocht weer op kunt halen. Deze kun je huren.
Belangrijk: je bent verder op de Dam zelf verantwoordelijk voor jouw fiets, bagage en andere persoonlijke eigendommen.
Medaille
Krijg ik een medaille? 
Iedere deelnemer ontvangt na de finish een unieke herinneringsmedaille! 
Laatste deelnemersinformatie
Wanneer wordt de deelnemersinformatie verstuurd?
In de week voorafgaand aan het evenement wordt de deelnemersinformatie naar je toegestuurd per e-mail.
GPX route
Wanneer ontvang ik de GPX route?
In de deelnemersinformatie die een week voorafgaand aan het evenement wordt toegestuurd staat de GPX route.
Wielerkleding
Wanneer kan ik mijn bestelde kleding ontvangen?
Je ontvangt jouw bestelde wielerkleding via de post, uiterlijk in de week van het evenement. 

Overige

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

Na het evenement

Gevonden voorwerpen
Ik ben iets kwijtgeraakt.
Wanneer je iets bent kwijtgeraakt, stuur dan een mailtje naar helpdesk@lechampion.nl

Overige

Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze Helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via het contactformulier.
Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons dan direct een bericht. Wij nemen zo snel mogelijk contact op om jouw vraag te beantwoorden.

Stuur ons een bericht